اکثر مدیران به هنگام استخدام افراد در موقعیت های رهبری تمایل دارند به دنبال گزینه هایی با تجربه و مهارت های بالا بگردند. تحقیقات نشان می دهد که نقاط قوت مربوط به هوش هیجانی نقش بزرگی در موفقیت این افراد  دارد
کسانی که سطح بالایی از هوش هیجانی دارند ، با احساسات خود و همچنین توانایی تشخیص ، ارتباط و تأثیرگذاری بر احساسات دیگران ارتباط دارند. رهبران با هوش هیجانی بالا  زیردستان و کارمندان با انگیزه تری تربیت می کنند می کنند.
مهارت هایی که افراد با هوش هیجانی در اختیار دارند ، آنها را به مدیران کارکشته و بی بدیل تبدیل می کند.همچنین این افراد الهام بخش دیگر اعضای تیم هستند  بطوری که باعث افزایش تلاش چشمگیری در آنها میشود
رهبری هوش هیجانی برای مدیران و مدیران ضروری است. این اغلب منجر به نتایج بهتر کار ، کارکنان شادتر و تیم های تولیدی قویتر می شوند.


درک هوش هیجانی در رهبری


هوارد گاردنر ، روانشناس ، هوش هیجانی را به سادگی تعریف کرده است: "سطح توانایی شما در درک افراد دیگر ، چه چیزی باعث ایجاد انگیزه در آنها و نحوه همکاری مشترک با آنها می شود."
مطابق کتاب "راه حل های دانش" این افراد خود را خیلی خوب می شناسند و همچنین می توانند احساسات دیگران را حس کنند. آنها بسیار دوست داشتنی ، مقاوم و خوش بین هستند.


تئوری هوش هیجانی به چارچوبی منجر شده است كه در آن چهار حوزه شایستگی های اساسی شخصی و اجتماعی را توصیف می كنند با هم به بررسی آنها می پردازیم


خودآگاهی: به شناخت احساسات و احساسات افراد مربوط می شود. سؤالات کلیدی پیرامون اینکه آیا مردم درک می کنند چه احساسی دارند و نقاط قوت و محدودیت آنها چیست؟
خودتنظیمی: مربوط به کنترل برخی صفات است. سؤالات کلیدی پیرامون اینکه افراد اعتماد به نفس داشته باشند
خود انگیزشی: مربوط به محرک داخلی است. سؤالات کلیدی پیرامون اینکه آیا مردم می توانند از معیارهای تعالی ، همسویی با اهداف خاص ، براساس فرصت ها استفاده کرده و علیرغم مشکلات محدود ، خوش بین باشند؟
آگاهی اجتماعی: به همدلی مربوط می شود. سؤالات کلیدی پیرامون اینکه آیا افراد می توانند نگرانی ها ، نیازها و توانایی های خود را حس کنند ، پیش بینی کرده یا درک کنند؟.
مهارت های اجتماعی: مربوط به مناطقی است که در روابط می توانند برتری داشته باشند. سؤالات کلیدی پیرامون اینکه مردم می توانند اوراق قرضه بسازند ، همکاری کنند ، تیم سازی کنند ، رهبری  کنند  دیگران را تحت تأثیر قرار دهند؟
استفاده از هوش هیجانی در رهبری کاملاً طبیعی است. از آنجایی که مدیران و دیگر رهبران مشاغل وظیفه نظارت بر کارکنان ، توسعه مهارتهای خود و به حداکثر رساندن عملکرد آنها را دارند ، احساسات نقش اساسی را ایفا می کنند. هوش هیجانی چندین مهارت مهم را در بر می گیرد که مشاغل و تیم ها باید از آن استفاده کنند ، از جمله ارتباطات ، حل و فصل ، و موارد دیگر

مطالب پیشنهادی :

قدرت ایمان و باور در رسیدن به موفقیت

 

نشر این مطلب به شرط عنوان منبع بلامانع می باشد.


دکتر سیکپ

مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : هیجانی ,افراد ,مربوط ,احساسات ,دارند ,اینکه ,پیرامون اینکه ,کلیدی پیرامون ,سؤالات کلیدی ,داشته باشند ,احساسات دیگران ,کلیدی پیرامون اینکه ,سؤالات کلیدی پیرامون
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

سازمان سنجش پرفسور بے مغز x(●̮̮̃•̃)x ՆυՈค੮ɿ८ Gina Jay زندگی، عشق است... سياسي و مذهبي موزیک های همه پسند انتشارات سفیراردهال عصر زیبایی